Städschema

Instruktioner för hur vi skall städa vårt klubbhus






Under städveckan innebär ansvaret att städning skall ske EN gång och det i slutet på veckan, uppskattad tidsåtgång 1-2 timmar.

För varje aktiv medlem innebär detta ett åtagande som upprepas först efter drygt 2år!

  •  
  • Om du inte kan städa på din vecka är det din skyldighet att hitta ersättare, tex genom att byta vecka.
  • Städutrustning finns i städskåp och i överskåp i köket.
  • Bord, stolar och övriga ytor skall rengöras med våt trasa.
  • Golv skall dammsugas. Våttorkning behovsstyrt.
  • Toa: Toastol skall rengöras, papperskorg tömmas och papper fyllas på.
  • Köket skall rengöras, dvs bänkskivor, skåp och lådor. Tallrikar och glas diskas och ställas på plats, OM inte detta är gjort av medlemmar
  • Kyl och mikro rengöras, OM medlemmar som använt inte skött sig.
  • Varor som är utgångna skall slängas.
  • Sopa av trappan ute, rengör dörrmattan.
  • Klubben har ingen soptunna så allt skräp skall tas om hand och tas med.
  • Städningen SKALL ske i slutet av din vecka, förslagsvis söndagar.
  • Efter avslutad städning ställ i ordning så det ser snyggt ut,”allt på sin plats”
  • Om någon utrustning saknas hör av dig till klubbhusvärd



Klubbhusvärd:

Joakim Skoglund
Tel: 0736552182
Epost: joakimskoglund65@gmail.com




Aktuellt schema Vår 2024